Les genres d'écrits dans la formation supérieure: étude comparative en formation professionnelles des enseignants et en formation universitaire générale

Bertrand Daunay 1 Dominique Lahanier-Reuter 2
2 Théodile-CIREL
CIREL - Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille (CIREL) - EA 4354 : EA1764
Abstract : If the context of the disciplines is crucial in defining the genres of academic writing, another context deserves to be taken into account: the nature of the training, professional or not. For us, the aim of the training contributes to the definition of the discipline, to the construction of disciplinary space, to the genres of writing - presented, expected or practiced. It is the effect of this context that we propose to examine, from the analysis of students responses to a questionnaire.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

https://hal.univ-lille3.fr/hal-01575449
Contributor : Bertrand Daunay <>
Submitted on : Sunday, August 20, 2017 - 11:07:30 AM
Last modification on : Monday, August 26, 2019 - 3:52:03 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01575449, version 1

Collections

Citation

Bertrand Daunay, Dominique Lahanier-Reuter. Les genres d'écrits dans la formation supérieure: étude comparative en formation professionnelles des enseignants et en formation universitaire générale. Bulletin suisse de Linguistique appliquée, Neuchâtel : Institut de linguistique de l'Université, 2011, p.101-113. ⟨hal-01575449⟩

Share

Metrics

Record views

113