Variational study of mesh and shape optimization - INRIA - Institut National de Recherche en Informatique et en Automatique Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2023

Variational study of mesh and shape optimization

Etude variationnelle de l'optimisation de maillage et forme

Résumé

In order to design the new transport devices answering to the climatic challenge, the needs in High-Fidelity CFD simulation are increasing. High-Fidelity CFD simulation demands:-high-fidelity models like RANS and hybrid RANS/LES,-high-fidelity approximations with a strong control of the approximation error. This paper focuses on the combination of design with anisotropic mesh adaptation. The key components are: unstructured mesh for CFD, use of adjoint state for design, use of mesh adaptation.
Afin de concevoir de nouveaux dispositifs de transport répondant au défi climatique, les besoins en simulation CFD Haute Fidélité sont croissants. Exigences de la simulation CFD haute fidélité : -modèles haute fidélité comme RANS et hybrides RANS/LES,-approximations haute fidélité avec un contrôle fort de l'erreur d'approximation. Cet article se concentre sur la combinaison de la conception avec l'adaptation de maillage anisotrope. Les composants clés sont : le maillage non structuré pour la CFD, l'utilisation de l'état adjoint pour la conception, l'utilisation de l'adaptation du maillage.
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Dervieux2023-CM3-Transport.pdf (59.37 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-04372153 , version 1 (04-01-2024)

Identifiants

  • HAL Id : hal-04372153 , version 1

Citer

Alain Dervieux, Frédéric Alauzet, Didier Chargy. Variational study of mesh and shape optimization. CM3 Transport 2023 Conference, University of Jyvaskyla, May 2023, Jyvaskyla, Finland. ⟨hal-04372153⟩
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